• Wyjazd do Szczecinka

• 18.11.2023 18:21
        • 13 listopada przedszkolaki oraz uczniowie klas 1-3 pojechali na cały dzień do Szczecinka. Tam czekało na nich mnóstwo atrakcji. Najpierw w kinie ,,Wolność” obejrzeli spektakl ,,Piotruś Pan” przygotowany przez aktorów Narodowego Teatru Edukacji we Wrocławiu. Potem najmłodsi udali się na zajęcia do Biblioteki Miejskiej im. Kornela Makuszyńskiego w Szczecinku. W tym czasie uczniowie klas I- III brali udział w pokazowej lekcji przyrody w Centrum Edukacji Ekologicznej i Rewitalizacji Jezior. To były bardzo ciekawe zajęcia i dzieciom bardzo się podobały. Jeszcze jedną atrakcją tego dnia był spacer po szczecineckim parku i zabawy na placu.
        • Poznaj Polskę. Wycieczka klas I- III

• 18.11.2023 18:18
        • 17 października uczniowie klas I- III wyjechali na wycieczkę w ramach projektu ,,Poznaj Polskę”. Pierwszym miejscem, które odwiedziły dzieci, był Trzęsacz. Uczniowie poznali historię tego miasta w Muzeum Multimedialnym MuzeON. Następnie udali się pod ruiny Kościoła św. Mikołaja. Kolejnym punktem wycieczki były Międzyzdroje. Uczniowie odwiedzili Oceanarium, gdzie mogli podziwiać mnóstwo morskich stworzeń. Potem po zjedzeniu pysznego obiadu udali się,pod opieką przewodnika, na spacer po molo i na aleję gwiazd. Na koniec wyskakali się na placu zabaw.
        • Wycieczka do Warszawy

• 15.10.2023 21:13
        • 10 października uczniowie z klas IV- VIII pojechali na trzydniową wycieczkę do Warszawy. Wyjazd został zrealizowany w ramach ministerialnego programu ,,Poznaj Polskę”. Spod szkoły wyjechaliśmy autokarem o 7.45. Dojazd do stolicy zajął 7 godzin. Gdy już dojechaliśmy do Warszawy, odwiedziliśmy Centrum Nauki Kopernik. Tam samodzielnie przeprowadziliśmy różne eksperymenty, a przy tym świetnie się bawiliśmy jako badacze oaz odkrywcy. W Teatrze Wysokich Napięć wzięliśmy udział w niezwykłym spektaklu z wyładowaniami elektrycznymi. Później pojechaliśmy do hotelu, zjedliśmy kolację i poszliśmy spać. Tak minął pierwszy dzień wycieczki.

Następnego dnia czekały kolejne atrakcje. Po śniadaniu pojechaliśmy do Muzeum Powstania Warszawskiego. Tam przewodnicy, oprowadzając nas po salach tematycznych, opowiadali o wydarzeniach z powstania. Dzięki temu poczuliśmy atmosferę powstańczej stolicy.

W muzeum obejrzeliśmy film ,,Miasto ruin”. Muzeum okazało się niezwykłym miejscem, które dzięki połączeniu historii ze współczesnymi środkami prezentacji pozwoliło utrwalić wiadomości o powstaniu. Po wyjściu z muzeum spacerowaliśmy z przewodnikiem Traktem Królewskim, zwiedziliśmy Zamek Królewski, a przy Grobie Nieznanego Żołnierza zobaczyliśmy zmianę warty honorowej. Po obiedzie odwiedziliśmy Łazienki Królewskie -letnią rezydencję króla Stanisława Augusta Poniatowskiego. Tam w parku zobaczyliśmy pomnik Fryderyka Chopina. Atrakcją tego miejsca okazały się też wiewiórki i łabędzie.  Ostatniego dnia wycieczki pojechaliśmy do Ogrodu Botanicznego Uniwersytetu Warszawskiego, niezwykłego miejsca dzikiej przyrody w centrum stolicy. Spacerowaliśmy alejkami pełnymi różnorodnych roślin. Ogród okazał się przepięknym miejscem na spacer. Potem pojechaliśmy do pałacu w Wilanowie- rezydencji wybudowanej dla króla Jana III Sobieskiego. W czasie tej podróży w czasie uczestniczyliśmy w lekcji muzealnej ,,Na sarmackim dworze”. Podczas zajęć mieliśmy okazję zwiedzić apartamenty króla i jego ukochanej Marysieńki oraz ubrać typowe elementy stroju szlachcica i dzięki temu przenieść się w świat mody XVII wieku. To był ostatni dzień wycieczki, więc późnym popołudniem wyruszyliśmy w drogę powrotną do domu. Wycieczka do Warszawy bardzo się podobała. Uczniowie stwierdzili, że warto było odwiedzić Warszawę i chętnie pojechaliby do stolicy jeszcze raz.

• Wyjazd do Jarosławca

• 06.06.2023 22:06

Od 30 maja do 2 czerwca uczniowie z klas IV - VIII byli na zielonej szkole w Jarosławcu. Wyjazd był atrakcyjny i niezwykle ciekawy. Pierwszego dnia po zakwaterowaniu i obiedzie pojechaliśmy do Darłowa. Tam z przewodnikiem zwiedzaliśmy miasto. Potem statkiem wypłynęliśmy w rejs po Bałtyku. Po powrocie do ośrodka poszliśmy nad morze i udało nam się zobaczyć zachód słońca. Następnego dnia spacerowaliśmy nad morzem i po Jarosławcu, no i oczywiście kupowaliśmy pamiątki. Potem czekały kolejne atrakcje. Byliśmy w papugarni, motylarni i gabinecie luster. Udało się też wejść na latarnię morską.

Po obiedzie pojechaliśmy do Darłówka, do Parku Wodnego ,,Jan”. Na basenie świetnie się bawiliśmy. Wieczorem zorganizowano dla nas dyskotekę. Następnego dnia musieliśmy już wracać, choć większość chciałaby jeszcze zostać. Pobyt na zielonej szkole za nami. Teraz pozostaną tylko wspomnienia.

• Lekcja z ... Anią Shirley

• 17.03.2023 18:41
        • 17 marca uczniowie z klas IV- VI mieli niezwykłą lekcję. Tego dnia pojechali do szczecineckiego kina ,,Wolność” na przedstawienie teatralne ,,Ania z Zielonego Wzgórza” na podstawie powieści Lucy Maud Montgomery. Był to spektakl przygotowany przez aktorów Narodowego Teatru Edukacji im. Adama Mickiewicza z Wrocławia. Uczniowie wraz z tytułową bohaterką przenieśli się na Zielone Wzgórze do domu

Maryli i Mateusza, do których dziewczynka trafiła przez pomyłkę.

W spektaklu przedstawiono kilka wątków z powieści. Młodzi widzowie poznali losy Ani przed przybyciem na Zielone Wzgórze, jej przyjaźń z Dianą, kłótnię z Gilbertem czy historię fatalnego podwieczorku przyjaciółek. Przedstawienie było świetnie zagrane, dlatego uczniowie byli zadowoleni, bo bardzo im się podobało. Uznali, że tytułowa bohaterka jest sympatyczna. Z chęcią sięgną po lekturę,  by poznać wszystkie wydarzenia przedstawione w powieści.