Wychowanie fizyczne

WYCHOWANIE FIZYCZNE

AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA POZWOLI UTRZYMAĆ DOBRE SAMOPOCZUCIE PSYCHICZNE, A TAKŻE POZWOLI NA UTRZYMANIE DOTYCHCZASOWEJ SPRAWNOŚCI FIZYCZNEJ.
Aktywność fizyczna w domu – bez żadnego sprzętu:

LEKCJA 2 – 23.03. – 25.03.2020

LEKCJA 3 – 30.03. – 4.04.2020

LEKCJA 4 – 6.04 – 8.04.2020

LEKCJA 5 – 15.04. – 17.04.2020

LEKCJA 6 – 20.04. – 24.04.2020

LEKCJA 7 – 27.04. – 30.04.2020

LEKCJA 8 – 4.05. – 8.05.2020

LEKCJA 9 – 11.05. – 15.05.2020

LEKCJA 10 – 18.05. – 22.05.2020

LEKCJA 11 – 25.05. – 29.05.2020

LEKCJA 12 – 1.06. – 5.06.2020

LEKCJA 13 – 8.06. – 10.06.2020

LEKCJA 14 – 15.06. – 19.06.2020

LEKCJA 15 – 22.06. – 25.06.2020

– pompki,

– przysiady,

– „brzuszki”,

– pajacyki,

– skłony,

– pajączki przodem, tyłem,

– bieg w miejscu,

– chodzenie po schodach: w górę, w dół, przodem, tyłem – bez pośpiechu, bez ścigania,

– inne gry i zabawy według własnej inwencji.

  • Za pomocą dostępnych Ci przyborów, przyrządów wykonuj:

– podbicia piłeczki ping-pongowej, tenisowej rakietką, deseczką, książką itp. prawą i lewą ręką,

– różne skoki na skakance,

– proste ćwiczenia gimnastyczne (świeca, mostek, przewrót w przód, jaskółka itp.) na kocu, kołdrze, karimacie itp.

– „brzuszki” ułatwiając sobie poprzez włożenie stóp pod szafę, łóżko, fotel,

– rzuty na celność: zgnieć kartkę papieru i rzucaj do wiaderka, pudełka z różnych odległości, prawą i lewą ręką,

– wejścia i zejścia na niski stołeczek po 10 powtórzeń zaczynając prawą nogą i 10 lewą nogą

– inne ćwiczenia według własnej inwencji.

  • Natychmiast po zakończeniu ćwiczeń umyj ręce!!!
  • Bezwzględnie zachowuj zasady bezpieczeństwa

– pamiętaj o krótkiej rozgrzewce,

– zadbaj o bezpieczeństwo – odsuń zbędne rzeczy, które mogą przeszkadzać,

– rób krótkie przerwy w czasie ćwiczeń,

– w razie problemów poproś kogoś starszego o pomoc, albo zrezygnuj z tego zadania. 

  • Pamiętaj o dezynfekcji. Warto podłogę czy sprzęty domowe, których dotykaliśmy podczas ćwiczeń, spryskać płynem dezynfekującym.
  • Oprócz ćwiczeń typowo sportowo – fizycznych, próbuj grać z kimś z rodziny w:

– szachy,

– warcaby tradycyjne,

– warcaby stupolowe.

  • Dla każdego sportowca marzeniem jest wystąpienie na Igrzyskach Olimpijskich. Jeszcze większym marzeniem jest zdobycie medalu olimpijskiego. Olimpiada to najważniejsza i największa impreza sportowa na świecie posiadająca kilka charakterystycznych symboli. Jednym z symboli olimpijskich są kółka olimpijskie. Jest ich 5, są ze sobą połączone i w oryginale są w różnych kolorach. Wyjaśnij: co symbolizują kółka olimpijskie?


     W tej nowej, trudnej sytuacji, zachęcam Was do aktywnego spędzania czasu wolnego, przestrzegania zasad higieny i dbania o własne zdrowie. Proszę, abyście nie zapominali o codziennych, indywidualnych ćwiczeniach fizycznych: spacer, rower, bieganie, rozciąganie, ćwiczenia ogólnorozwojowe na które pozwalają warunki mieszkaniowe. Możecie również skorzystać z wielu propozycji ćwiczeń w domu dostępnych w Internecie na You Tube lub Facebook pamiętając o bezpieczeństwie.

           Staraj się ćwiczyć codziennie przynajmniej 20 minut – to w skali dnia naprawdę niewiele.

           Zadbaj również w tym okresie o właściwą dietę bogatą w warzywa i owoce!!!

Komentarze są wyłączone.