Geografia

GEOGRAFIA DLA KLAS 5, 6, 7 i 8

KLASA 5

Lekcja 2

Lekcja 3 – 6.04. – 8.04.2020

1. Przeczytać i przepisać  do zeszytu: str. 119 ramkę ,,To najważniejsze!”
str.126 ramkę ,,To najważniejsze!”

2.  Zadanie 2 str.119 – pisemnie w zeszycie.

3. Zadanie 3 str.126 – pisemnie w zeszycie.

Lekcja 4 (15.04.2020)

Temat: Krajobraz tajgi i tundry.

1. Wpisz temat do zeszytu.

2. Popatrz na mapy str. 142 i 145 i postaraj się zapamiętać,  gdzie położone są tajga i tundra.

3. Przypatrz się klimatogramom dla tych stref, zwierzętom i roślinom str.144 i 147.

4. Zapisz w zeszycie, czym jest wieczna zmarzlina.

5. Przepisz do zeszytu To najważniejsze- str. 148 oraz tabelę porównanie tajgi  z tundrą na tej samej stronie.

Zadanie dla chętnych.  W której strefie łatwiej byłoby Ci zamieszkać w tajdze czy w tundrze. Odpowiedź uzasadnij danymi z mapy, klimatogramu, treści w podręczniku. Odpowiedź wyślij na adres gmail  ewa.karkoszka@spparsecko.pl

Lekcja 5 (20.04.2020)

Lekcja 6 (27.04.2020)

Lekcja 7 (4.05.2020)

Lekcja 8 (11.05.2020)

Lekcja 9 (18.05.2020)

Lekcja 10 (25.05.2020)

Lekcja 11 (1.06.2020)

Lekcja 12 (8.06.2020)

Lekcja 13 (22.06.2020)

Lekcja 14 (24.06.2020)

KLASA 6

Lekcja 2

Lekcja 3

1.  Zapisz w zeszycie źródła energii elektrycznej- str.115.

2. Przeanalizuj wykresy kołowe str. 116, 117, 118,119. Zapisz w zeszycie nazwę państwa, dominujący rodzaj elektrowni oraz dlaczego taki rodzaj elektrowni dominuje np.: Polska- elektrownie cieplne opalane węglem, duże pokłady węgla brunatnego i kamiennego.

3. Przygotuj referat o trzech ciekawych turystycznie miejscach lub zabytkach Europy Południowej. Referat może być przygotowany w wersji elektronicznej- slajdy (max trzy slajdy na jeden zabytek) lub w wersji papierowej (max pół strony A4 na jeden zabytek). Referat lub pokaz slajdów ma zawierać przede wszystkim ciekawostki.

Po powrocie do szkoły proszę przynieść referaty na lekcję na pendrivie lub kartce.

Lekcja 4 (20.04.2020)

Lekcja 5 (27.04.2020)

Lekcja 6 (4.05.2020)

Lekcja 7 (11.05.2020)

Lekcja 8 (18.05.2020)

Lekcja 9 (25.05.2020)

Lekcja 10 (1.06.2020)

Lekcja 11 (8.06.2020)

Lekcja 12 (15.06.2020)

Lekcja 13 (22.06.2020)

KLASA 7

Lekcja 2

Lekcja 3

Lekcja 4

1. Pamiętajcie o przygotowaniu prezentacji z projektu ,,Moja małą Ojczyzna”, z którego rozliczacie się do końca kwietnia.

2. Przygotować referat o trzech wybranych obiektach Polski umieszczonych na ,, Liście UNESCO” str.155

3. Pisemnie w zeszycie wykonaj zadania 1i 2 str.160.

4.Przeczytaj podsumowanie str. 161.

Lekcja 5 (15.04.2020)

Temat: Warunki produkcji energii z różnych źródeł.

1. Wpisz temat do zeszytu.

2. Wymień  odnawialne i nieodnawialne źródła energii- w zeszycie.

3. Przeanalizuj mapy str. 176. i napisz jakie warunki wiatrowe i nasłonecznienie ma nasz rejon w kontekście pozyskiwania energii. Nie odsyłacie odpowiedzi.

UWAGA: praca klasowa odbędzie się  17.04.2020r. o godz. 8.00 podczas łączenia video na messengerze. Proszę mieć przygotowane kartki i długopisy. Podam pytania problemowe (nie testowe) i napiszecie na nie odpowiedzi. Następnie wyślecie zdjęcie pracy na maila. Obecność obowiązkowa.

Lekcja 6 (20.04.2020)

Lekcja 7 (27.04.2020)

Lekcja 8 (29.04.2020)

Lekcja 9 (4.05.2020)

Lekcja 10 (11.05.2020)

Lekcja 11 (18.05.2020)

Lekcja 12 (25.05.2020)

Lekcja 13 (1.06.2020)

Lekcja 14 (8.06.2020)

Lekcja 15 (15.06.2020)

Lekcja 16 (22.06.2020)

Lekcja 17 (22.06.202)

KLASA 8

Lekcja 2

Karta pracy

Karta pracy 2

Lekcja 3 – 6.04. – 8.04.2020

1. Zadanie2 str.137- pisemnie w zeszycie.

2. Zadanie 1 i 4 str. 145- pisemnie w zeszycie.

3. Uzupełnij kartę pracy, którą otrzymałeś/łaś w  11. 03. 2020r. dotyczącą ludności i urbanizacji.

Lekcja 4 (20.04.2020)

Lekcja 5 (27.04.2020)

Lekcja 6 (4.05.2020)

Lekcja 7 (11.05.2020)

Lekcja 8 (18.05.2020)

Lekcja 9 (25.05.2020)

Lekcja 10 (1.06.2020)

Lekcja 11 (8.06.2020)

Lekcja 12 (15.04.2020)

Lekcja 13 (22.06.2020)

Komentarze są wyłączone.