WYCIECZKA SZKOLNA NA WYSPĘ UZNAM – FARMA TRUSKAWEK I MOTYLI

W dniu 22.05.2017r. uczniowie naszej szkoły pojechali na wycieczkę do Niemiec na wyspę Uznam. W podróż ruszyliśmy z samego rana o godz. 6.00. W Międzyzdrojach wsiadła do nas Pani Małgorzata – pilot wycieczki, która podczas drogi ciekawie opowiadała o miejscach, przez które przejeżdżaliśmy. Razem dotarliśmy do cieśniny Świny i promem udaliśmy się do Świnoujścia. Dla wielu naszych uczniów było to pierwsze i nowe doświadczenie wspólnej wyprawy. Pierwszą miejscowością po przekroczeniu granicy polsko -niemieckiej był Heringsdorf . Była piękna pogody, więc wybraliśmy się na spacer po długim, bo ok. 508m długości, molo. Po spacerze pojechaliśmy do Koserow, aby zobaczyć największą w Europie farmę motyli. W tropikalnym klimacie obserwowaliśmy tysiące tych swobodnie latających stworzeń. Mogliśmy zobaczyć i dotknąć różnych tropikalnych roślin. Przy wyjściu swoim pięknym wyglądem żegnała nas para gadających papug o imionach Otto i Anna. W części ekspozycyjnej hali zobaczyliśmy tropikalne insekty, pająki ptaszniki i gigantyczne leśne mrówki. Następnie udaliśmy się do miejscowości Trassenheide – Wioski Przygód i Truskawek. Tam zabawa nie miała końca. Były poduchy do skakania, zjeżdżalnie, labirynt, gokarty, tor traktorowy i uwielbiane przez dzieci zakupy. Potem zadowoleni i w dobrych humorach udaliśmy się w drogę powrotną.